reklama

Montréal je ako veľký ľadovec

Sedím v lietadle a hľadím na zasnežené polia podo mnou. Na sneh som zvyknutá, ale v apríli ho už nemám až tak rada. Podľa posledných emailových správ ma mala v Montreali čakať jar. Ešte šťastie, že som zaváhala a na poslednú chvíľu hodila do kufra aj vetrovku. Rukavice, čiapka a šál až také šťastie nemali.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Môj druhý, a tentokrát dlhší, pobyt v Montréale sazačína. Na letisku ma víta dlhočizná rada pred colnicou, potom ešte jednamenšia rada pre imigračným úradom, a po všetkých papierovačkách mámpovolený legálny pobyt a prácu v Kanade. Letisko je čistučké,novučičké, fakt pekné. Úradníci sú milí, usmievajú sa, keď niekto nerozumie,trpezlivo zopakujú otázky ešte raz. Ako by to ani nebola Amerika!

Sadám do taxíka a vonku začínajú padať prvé vločky. Kýmprídeme do centra Montrealu, husto sneží. Taxikár – mladý Grék – sa neúspešnesnaží nájsť moju ulicu. Pár krát zavolá “priateľovi na telefóne”, pár krátprejde hore-dole rôznymi ulicami. Ja by som sa ani nesťažovala (taký malý sightseeingna začiatok nezaškodí), len mi chýba pocit bezpečia: chlapík skoro nabúral,lebo si nevšimol, že auto pred ním chcelo odbočiť, a preto zastalo.Montrealské taxíky, a šoféri celkovo, mi prídu trochu šialení. Trúbia,jazdia na oranžovú, a nemajú radi chodcov. Chodci väčšinou nemajú vlastnésemafory, a chodia podľa semaforov pre autá. Prechody pre chodcov sú tiežraritou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ale tomu sa ani nečudujem. Veď kto by chodil po chodníku (kde chudákachodca ohrozujú veci ako autá, zima a mráz, či snežný pluh), keď môženamiesto toho ísť „pod chodníkom“? Montreal je ako jeden veľký ľadovec. Iba 10% jevidno nad zemou, ale 90% je skrytých pod zemou. Kvôli nepriaznivému počasiu sútu vybudované obrovské priestory pod zemou – okolo staníc metra, pod budovami,kostolmi, námestiami – kde sú kaviarne, kiná, reštaurácie, supermarketya obchody s oblečením. Toho je tu naozaj neúrekom, povedala by som,že aj viac ako v New Yorku. Neviem, či Kanaďania zarábajú toľko peňazí,alebo len radi míňajú na oblečenie, ale nudiť sa tu určite nebudem!!! Dneskasom si zohnala aj mapu týchto podzemných priestorov, aby som sa tam náhodounestratila.. :)

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Námestie v centre Montréalu.

Obrázok blogu

Načase, aby som sa začala učiť po francúzsky!

Obrázok blogu

Vchod do metra v štýle "Paris".

Lucia Tiererová

Lucia Tiererová

Bloger 
  • Počet článkov:  36
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Násilne relokovaná z Bostonu do Montréalu, kde je síce trochu zima, ale zato tam majú super chrumkavé bagety a čokoládové croissanty. Zoznam autorových rubrík:  MontréalAmeeerikaLondýnCestovinyVeci od veci中国

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu