reklama

Lietanie pre začiatočníkov

Budík zvoní o pol štvrtej ráno. Zbalím rodinných príslušníkov, ktorí sú (samozrejme) ochotní vstávať aj takto skoro ráno, a nastáva presun na bratislavské letisko. Emocionálne lúčenie, objatie, božtek na líčko, a miznem v hlbinách za pasovou kontrolou...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Prichádzam na moju gate, a s prekvapím zisťujem, že dnes veľa ľudí do Mníchova asi nepoletí. Minútu po mojom príchode sa dvere zavrú, a my všetci (presne 16 kusov!!!) sa presúvame k lietadlu - pekelnému stroju. Prvýkrát mám možnosť okúsiť si romantiku vrtuľového lietadla. Neodporúčam. Ešte nikdy som tak intenzívne neodratávala minúty do pristátia. Myslím, že v rámci snahy o zachovanie sluchu cestujúcich by mali byť takéto lietadlá zakázané. (Nechcem ani myslieť na to, ako pôjdem naspäť domov.)

Na mníchovskom letisku ma čaká hneď niekoľko prekvapení. Najskôr ujo, ktorému sa nepáči moje vízum, a ktorého aspoň 10 minút presviedčam, že ma bez obáv môže pustiť ďalej, že nie som žiadny terorista. Prejdem sto metrov, a tam už čaká skener, a teta, ktorá sa obzvlášť vyžíva v osobnej kontrole prehmataním. Topánky a opasok idú dole ešte predtým. (Naozaj vyzerám až tak podozrivo?) Po pár hodinách čakania nakoniec odlietame. Tlstí Amíci nastupujúci do lietadla ma už vôbec neprekvapujú. Mám pekné miesto - 46A, čo je posledná rada, miesto pri okne. Nedá sa tam síce sklopiť sedadlo, ale zato mám pekný výhľad (videla som letisko vo Frankfurte aj Heathrow v Londýne).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jedlo ako vždy nič moc. Za pozornosť stojí jedine malý snack podávaný po obede, kde bola na výber panini alebo kus pizze. Obe vyzerali aj voňali dobre. Inak na obed bolo morčacie/bravčové mäso s nejakou cestovinou a varenou mrkvou, trochu salámového šalátu ako predjedlo, žemla s maslom a syrom (moje obľúbené), a ešte dosť hnusný mrkvový koláč. Pitie (vrátane alkoholu) je zadarmo, aj keď poháriky sú malé, a nenalievajú do nich veľa. Okolo Vianoc zvyknú dávať aj čokoládky. Takže to by sa týkalo stravy.

Aby nám lepšie chutilo, pustili nám americký film (Herbie: Fully loaded - dobrá blbosť) a okrem toho má každý cestujúci možnosť počúvať asi 23 kanálov s rôznou muzikou. Z času na čas sa na obrazovke zjaví aj mapa sveta a na nej malé lietadielko s dráhou letu. Nasledovalo vyplnenie formulárov pre US Customs Service (samozrejme formuláre sú po anglicky), a potom už len pristávací manéver.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bostonské letisko je z tých zaujímavejších. Runway v podstate končí dva metre od mora, takže lietadlo klesá, klesá, a už sa takmer dotýka vodnej hladiny keď sa zrazu pod ním objaví pristávacia dráha. Pekný zážitok. Inak o bostonskom letisku veľa dobrého povedať nemôžem. Býva tam jeden malý chutný psík, vycvičený na hľadanie jedla, ktorý sa vždy s obľubou vrhne rovno ku mne, hneď ako dostanem moju batožinu. Ani tentokrát ma neobišiel. Našťastie ako pravá Slovenka viem bez váhania poprieť akúkoľvek existenciu klobások v mojom kufri (hádam im ich nedám?!). Napriek tomu som sa nevyhla prehliadke interiéru mojej batožiny, lebo teta pri jedlo-skeneri v nej videla (imaginárne) jablká, ktoré tam však potom nevedela nikde nájsť, a bola z toho celá nervózna. (poznámka: čerstvé ovocie, zelenina, a akékoľvek mäsové výrobky je do USA zakázané dovážať)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Medzinárodný terminál na Logan Airport v Bostone je už konečne zrekonštruovaný, a vyzerá to tam ako na veľkom letisku. Ak však chcete odtiaľ pokračovať autobusom ďalej, vrelo odporúčam všetky informácie si nájsť vopred online. Jediné, čo na letisku totiž nájdete, je skromná tabuľka Scheduled departures to New England destinations. Aké spoje, kam a kedy chodia? Hm... Zostáva na zamyslenie.

Lucia Tiererová

Lucia Tiererová

Bloger 
  • Počet článkov:  36
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Násilne relokovaná z Bostonu do Montréalu, kde je síce trochu zima, ale zato tam majú super chrumkavé bagety a čokoládové croissanty. Zoznam autorových rubrík:  MontréalAmeeerikaLondýnCestovinyVeci od veci中国

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu